Marantz NR1501

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz NR1501 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

HanszieHanszie 04-07-2012
Geschreven voor: Marantz NR1501

Heb de Marantz NR1501 in combinatie met de Marantz DVD speler DV4003 nu meer dan een jaar in bezit, gekocht vanwege de HDMI aansluitingen, alles simpel aan te sluiten en beste geluidsoverdracht.
Althans, dat is wat je verwacht. HDMI samen met de DVD speler werkt zeer slecht ! Als je een DVD afspeelt is er niets aan de hand. Plaats je een CD, dan geeft hij soms geluid en soms niet, volstrekte willekeur. Heb alles al geprobeerd en wil het liefst dit systeem het raam uit knikkeren. Als ik een CD in de speler doe, dan wil ik maar 1 ding: luisteren, niet een kwartier aankloten in de hoop dat hij gaat afspelen: mateloos irritant. Wellicht heeft iemand een oplossing hiervoor ? ik hoor het graag !

Het digitale menu van de NR1501 ziet er enorm jaren ´80 uit, dit kan gewoon niet meer.

sanook 06-07-2012

Als je hulp wilt zul je eerst meer informatie moeten geven over wat er precies fout gaat. Speelt de Cd wel af maar hoor je het geluid niet of weigert de DVD speler de cd te accepteren ? Daarnaast heb je de apparaten ruim 1 jaar dus valt nog binnen de garantie. Heb je de apparaten al aangeboden ter reparatie ?

Sledgehammer 01-02-2011
Geschreven voor: Marantz NR1501

Sinds een week ben ik in het bezit van de Marantz 1501. Ik heb deze aangeschaft ter vervanging van een Yamaha 620RDS vanwege de HDMI-aanlsuitingen op de Marantz. Aansluiten is relatief simpel, zeker via HDMI. Voorheen had ik met de Yamaha veel meer kabels nodig (component, optisch, coaxiaal) om alles werkend te krijgen zoals ik dat wil. Met deze Marantz loopt alles via een paar HDMI-kabels. Apparatuur welke ik heb aangesloten bestaat uit Playstation 3, UPC HD DVR, Western Digital Mediaspeler, DVD en Wii (de laatste 2 via component naar de Marantz en via HDMI naar tv). Geluid via Kef 2005.3 klinkt fantastisch (na callibratie) en is zelfs stukken beter dan de Yamaha die meer vermogen had. Qua vormgeving past dit beter in mijn meubel: slank en sjiek. Duurzaamheid kan ik nog weining over zeggen natuurlijk. Reden dat ik voor mogelijkheden een 7 heb gegeven is de volgende: Je kunt bij deze reciever een keuze maken uit 2 mogelijkheden: geluid via de tv of geluid via de luidsprekers. Ik kan dus geen keuze maken om het geluid van de UPC-box (tv) alleen via te tv te laten lopen en de rest van de apparatuur via de luidsprekers. Nu moet ik dus verplicht het geluid van de tv via de luidsprekers laten lopen (lees; onnodig stroomverbuik). Had liever gezien dat ik dat per ingang apart kon regelen. rechtsreeks van de UPC-box naar de tv is niet mogelijk omdat de UPC-box alleen een coaxiaal digitale uitgang heeft en mijn tv alleen een optische ingang. Jammer, maar geen onoverkomelijk probleem.

marcootjuh 30-01-2011
Geschreven voor: Marantz NR1501

Na even wat moeite gehad te hebben met instellen (ligt aan mijzelf, houd niet van boekwerken) werkt hij fantastisch.
wat vormgeving betreft is het een heel mooi apparaat om te zien alleen vind ik dat er te veel knopjes op zitten in het zicht.
De mogelijkheden die er op zitten zijn voor dit geld goed en als alles is ingesteld is hij zeer gebruiksvriendelijk.

De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen daarvoor heb ik hem te kort.

pfrovers 16-01-2011
Geschreven voor: Marantz NR1501

Ik heb de NR1501 gekocht om zijn compacte vormgeving en het feit dat hij 4 HDMI aansluitingen heeft. Nu kan ik mijn Eminent 7080 mediabox aansluiten zonder dat ik weer een extra HDMI kabel naar de TV moet laten lopen. Want je sluit 1 HDMI kabel aan naar je TV. En de rest van je apparatuur sluit je vanaf je Marantz receiver met HDMI kabels aan. Dus mooie korte HDMI kabels in je meubel. Ik heb gelijk een mooie Sunfire SDS-8 actieve subwoofer gekocht. Tevens 4 suround speakers en 1 center speaker aangesloten. Kortom een mooi mediasysteem gekregen.

EdwardV 08-01-2011
Geschreven voor: Marantz NR1501

Gekocht omdat ik perse een slanke receiver wilde en vanwege de goede recenties en relatief lage prijs (zijn opvolger de NR1601 is 200 euro duurder omdat'ie voorzien is van HDMI 1.4 ipv HDMI1.3a).

Eerste indruk: prima apparaat met zeer goede geluidskwaliteit zowel in stereo als surround. Installatie ging redelijk gemakkelijk door de auto setup functie.

Ik gebruik 'm in een 5.0 opstelling (geen subwoofer dus) maar hij weet goed raad met mijn KEF Cresta speakers. Helder geluid met mooie diepe bas produceren is geen probleem.

Paar dingetjes die me opvielen na aankoop waren dat 1. de OSD via een aparte verbinding naar de TV moet en niet via de HDMI.
2. zijn voorganger (een Sony STR-DB900) de plezierige eigenschap dat hij per zender de surround mode onthield. Dat heeft hij dus niet. Jammer.

robert olgers 25-12-2010
Geschreven voor: Marantz NR1501

Zoals je ziet zijn mogelijkheden voor mij iets laag, dit is echter persoonlijk! namelijk dat mijn reciever van ziggo werkt met een scart uitgang en ik deze dus niet direct kan aansluiten op de marantz. Echter heb ik het geluid wel netjes dmv optic lopen naar de marantz. Gebruiksgemak ook iets wat lager...

Het gebruik van de afstandsbediening ( tig knoppen) kan enigsinds wat lastig zijn en de reactie iets traag al is het nog acceptabel hoor.

Ik heb ook de mortdaunt short speaker erop en ben echt tevreden , een aanrader!

rawjpvandekerkhof 04-12-2010
Geschreven voor: Marantz NR1501

Ik heb net een paar dagen deze receiver in huis, in combinatie met MA Silver RX6's in een traditionele opstelling (luisterpositie t.o.v. A/V).
Ik ben erg tevreden over deze combinatie; goede geluidskwaliteit, voor mij voldoende gebruiksmogelijkheden. Ik heb tot nu toe niets aan te merken op gebruiksgemak, vormgeving. Duurzaamheid kan ik nu nog niets over zeggen, maar dat zal wel goed zitten.
Als ik dan toch een kritische noot zou moeten plaatsen: het aansluiten van de speakers is niet heel gemakkelijk, door beperkte ruimte tussen de draaiaansluitingen.

noorderling69 04-09-2010
Geschreven voor: Marantz NR1501

Van de aankoop van deze receiver heb ik veel spijt. Het geluid is geweldig maar het bedieningsgemak laat zeer veel te wensen over. Bovendien reageren alle knoppen met enorme vertraging. De bediening levert dermate veel frustratie op dat de geluidskwaliteit daar zeker niet tegen opweegt.

m.craanberg 25-03-2010

Ik ben erg blij.

Stond in de winkel en had in eerste instantie iets anders in gedachten. De verkoper heeft mij weten te overtuigen en ik heb geen seconde spijt gehad. De nieuwe codecs gaven voor mij de doorslag.

Instellingsmogelijkheden zijn prima en zijn precies wat ik er van verwacht. Audyssey werkt perfect en het geheel klinkt een stuk completer na de calibratie.

Geluidskwaliteit is echt dik voor elkaar. Natuurlijk gaven diverse Denon's een iets muziekalere klank af, maar ik vond het verschil met mijn gekozen luidspreker set, niet noemenswaardig.

De verkoper liet mij in de winkel een afstandsbediening zien waarbij de toetsen oranje oplichten. Die van mij niet. Kan ik dit inschakelen?

Speel af met een Marantz BD5004.

diegoarmando 07-03-2010
Geschreven voor: Marantz NR1501

Deze marantz gekocht met de 4003 dvd speler.Tot nu nog het meest onder de indruk van live concerten. Suround mode op music en je waant je midden in Ahoy. Muziek met de direct-button op de front speakers is voor muziek het mooiste maar live muziek met alle speakers is overweldigend. De mediaplayer klinkt ook goed en verder was het aansluiten van de WII op de analoge ingang ook zo gepiept. Conversie op auto en via de HDMI-out van de receiver kun je WII-en op de TV. Verder geen optische kabels nodig. Verder mooi design.

jasper2020 07-02-2010
Geschreven voor: Marantz NR1501

Ik ben geen audiofiel, maar toch hier mijn mening. Eigenlijk wilde ik de yamaha 465, die is mooier en heeft zelfde specificaties maar met meer vermogen alleen paste deze niet in tv meubel. Deze marantz kan wel 7.1 aan wat wellicht later nog van pas komt (nu 5.1) De marantz heeft mij teveel mogelijkheden, en heb alleen speakers (harman kardon kts 11) op aan gesloten en dat klinkt prima. Ik ga wel sparen voor grote speakers want die bass is er maar wat kunstmatig bij aan gefabriceerd. Gebruikersgemak matig ivm mogelijkheden en logica afstandsbediening.

Gerkro 13-01-2010
Geschreven voor: Marantz NR1501

Geweldige kleine surround receiver!
Heb hem nu een paar weken ik huis en ben er zeer tevreden mee. Hiervoor heb ik de Denon 2802 gehad, maar deze doet daar zeker niet voor onder (met de kleine speakers die ik heb dan)!

Ik heb hem staan met een Pioneer DV-LX50 dvd-speler en een hd-sateliet ontvanger. Als speakers heb ik de Canton Movie MX 120 set (geweldige set voor onder de 300 euro) en het klinkt geweldig. Het enige wat ik aan mijn set zou willen veranderen is grotere Cantons voor, maar dat vind mijn vrouw nog niet goed ;). Maar deze receiver doe ik niet gauw weer weg (en ik heb heel veel merken gehad, maar er bevalt er geen een zo goed als Marantz)

Voor de mensen die nog twijfelen, niet doen! Ik kan hem je aanraden. Met de afstandsbediening heb ik geen ervaring, gebruik zelf namelijk de Harmony One.

Dee82 04-12-2009
Geschreven voor: Marantz NR1501

Deze receiver heb ik nu enkele dagen in bezit.

Ik heb deze receiver gekocht in combinatie met de HKTS11 speakers van Harman Kardon.

Ik heb allereerst alles netjes aangesloten om vervolgens de bijgeleverde microfoon alles te laten afstellen. Hiermee had ik geen ervaring (aangezien ik voorheen altijd alles met de hand instelde), maar ik moet zeggen dat deze microfoon zijn werk goed doet!

Ik heb alle randapparatuur aangesloten via HDMI en/of optical. Het is bij deze receiver zeer makkelijk om je voorkeuren per apparaat aan te geven.
Bijvoorbeeld: Het videosignaal via de HDMI maar het geluid via Optical.
Dit werkt erg simpel, dus een kind kan de was doen!

Eenmaal alles ingesteld was het tijd om deze receiver uit te proberen.

Hier kan ik kort en krachtig over zijn: GEWELDIG!
Het geluid is werkelijk prachtig met deze combinatie. Zowel voor films als muziek (uiteraard is het bij muziek niet vergelijkbaar met large frontspeakers).

Qua aansluitingen e.d. voldoet deze receiver volledig aan mijn eisen. Er kan namelijk voor mij voldoende randapparatuur aangesloten worden.

Ik kan deze combinatie aan iedereen aanbevelen.

Mikemans 09-10-2009
Geschreven voor: Marantz NR1501

Sinds enige weken inbezit. Perfecte receiver, simpele instellingen, gemakkelijke bediening, mooi design en klein.
Heb deze receiver aangesloten op de HKTS 11 boxjes van Harman & Kardon.
Het geluid is echt briljant!!!

+ punten:
-klein/small
-makkelijke bediening
-makkelijke instellingen
-veel mogelijk qua aansluitingen

- punten:
tot op heden nog niets kunnen vinden.